ویژه نامه عزاداری عاشورایی
حضرت علی بن الحسین حضرت امام سجاد(ع)، در طول حیات مبارکشان، پس از شهادت
پدر، روزگار را در حزن و اندوه و اشک می گذراندند. روزها روزه دار شب ها به
نماز قیام می کردند، و چون افطار می نمودند، طعام شان، با اشک آن حضرت
ممزوج می گشت، و به افراد خود، که او را در خوردن طعام و آب ترغیب می کردند
می فرمود: فرزند رسول خدا(ص)تشنه و گرسنه به شهادت رسید و این جمله را
کراراً و با اشک، تکرار می کرد، بطوریکه آب و غذای آن حضرت، به اشک
مبارکشان ممزوج می گشت و این چنین بود، تا دعوت حق را لبیک گفتند.
از یاران آن حضرت می گوید:روزی امام سجاد(ع) به صحرا رفته بود، و من نیز
دنبال او رفتم، او را در حالیکه بر سنگ سختی در حال سجده افتاده بود،
یافتم، ایستادم و صدای ناله و گریه بلند آن حضرت را می شنیدم، و شمردم، که
حضرت هزار بار می گفت: «لا اله الا اللّه حقاحقا لا اله الا اللّه تعبدا و
رقا، لا اله الا اللّه ایمانا و تصدیقا و صدقا»، سپس حضرت سر خود را از
سجده، برداشت، و تمام صورت حضرت از اشک خود خیس شده بود، عرضه داشتم، که
الحمدللّه غم شما زائل گردید ولی اشکتان چطور؟
حضرت فرمود: وای بر تو، چه می گویی، می دانی حضرت یعقوب(ع) که فرزند حضرت
اسحاق(ع) و نوه حضرت ابراهیم(ع) بود، که نبی بود و فرزند نبی، و 12 پسر
داشت، خداوند فقط یک فرزند او را، از چشمش دور داشت، و این موجب سفیدی موی
او از غم و اندوه شد و کمرش خمیده گردید و چشمانش نابینا شد، در حالیکه
فرزندش، در واقع امر زنده بود، در حالیکه من به چشم خود دیدم، که پدرم،
برادرم، و 17 نفر از جوانان بنی هاشم، به شهادت رسیدند، و چگونه اندوهم،
زائل گردد، و اشکم پایان یابد؟!
منبع:rasekhoon.net
گریه ملائکه آسمان، جنیان، وحوش، ماهیان، بادها و ابرها و مرغ های آسمان
مسلماً حسین(ع)حقیقت اشک و ناله و نوحه است، زیرا او بر چیزی مقاومت و صبر کرد، که هرگز قبل از او، کسی این چنین نکرده بود، و مصائبی را بر جان و دل خرید، که قبل از او سابقه ای نداشت و در آینده نیز نخواهد بود، و لذا بدین سبب دین جد خود رسول خدا، محمد مصطفی(ص) را، زنده کرد. و لذا حضرت رسول(ص)در زمان حیات خود، فرمود:«حسین منی و انا من حسین»، و این کلام را زمانی فرمود، که حسین(ع)کودکی بیش نبود.
به علت همه این مسائل است، که باید برای چنین فاجعه ای که در کربلا، پیش آمد، و این چنین مردی از آل رسول، بدست امت همان رسول (ص)، به شهادت رسید، می گفت:«و لمثل هذا فلیبک الباکون، و لیندب النادبون، فإنا للّه و انا إلیه راجعون»
ای خرگه عزای تو این طارم کبود
لبریز خون ز داغ تو، پیمانه وجود
تنها نه خاکیان به عزای تو اشگریز
ماتم سراست بهر تو از غیب تا شهود
از خون کشتگان تو صحرای ماریه
باغی و سنبلش همه گیسوی مشکبود
کی بر سنان تلاوت قرآن کند سری
بیدار ملک کهف توئی، دیگران رقود
نشکفت اگر برند تو را سجده سروران
ای داده سر بطاعت معبود در سجود
تربت حسین(ع)شفاء است
و از قول حضرت رسول(ص)آمده است، که هر که، خاک را بخورد، ملعون است.
سریع الحساب
3- و اما سرعت خداوند در اجر و عذابش به این معناست که بهشت و دوزخش از همین دنیا جاریست و البته شدت و عظمت رحمت و عذابش بعد از مرگ بسیار بیشتر است . و اما سرعت مکرش با کسانیکه با رحمت و آیاتش نیز مکر می کنند بسیار بیشتر است . هر چند که مکرش موجب رسوا شدن مکر بشر است تا دست از مکر بدارند و عذابش نیز در این دنیا از رحمت اوست تا از کفر خود بکاهند!
4- و اما بدان که سرعت الهی در اجابت دعای بنده از همه برتر است و چه بسا همان دم است اگر بنده اش خود او را بخواند و او را بخواهد نه غیر او را. و لذا فرموده : مرا بخواهید تا جوابتان دهم.
کتاب "خداشناسی امامیه - امام شناسی قرآنی و خودشناسی الهی- جلد سوم " استاد علی اکبر خانجانی - ص492
لینک دانلود :
http://d01.megashares.com/dl/3gZ19q0/khodashenasiemamieh3.zip
در صورت فیلتر بودن به وبلاگ زیر مراجعه کنید :
https://noorehasti.wordpress.com/