استراتژی آمریکا علیه ایران «براندازی در بستر دموکراسی» است
* چهار رکن اساسی برای تحول در علوم انسانی
حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به بحث علوم انسانی و بومی سازی آن در سیستم آموزشی کشور و نیز و نقش سپاه پاسداران در این باره گفت: متاسفانه به بحث علوم انسانی آنطور که حضرت امام(ره) مدنظرشان بود یا رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، توجه نشده است.
وی با بیان اینکه در اسلامی کردن دانشگاهها، 4 رکن تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر این 4 رکن با همدیگر همراه نشود، ما نمیتوانیم توفیقی در این زمینه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: در مدرسه حقانی قم که بنده توفیق داشتم آنجا درس خواندم، مرحوم شهید قدوسی و شهید بهشتی، این 4 عامل را با هم پیوند زده بودند که توانستند خروجی مناسبتری را نسبت به جاهای دیگر داشته باشند.
سعیدی یکی از این چهار رکن را «اساتید» دانست و افزود: مهمترین عنصر و رکن تاثیرگذار در طلبه و دانشجو استاد است.
وی همچنین رکن دوم را توجه به متون دانست و گفت: باید دید متن از چه گرایشاتی برخوردار است؟ براساس جهانبینی اومانیستی تهیه شده یا جهانبینی ماتریالیستی، یا جهانبینی وحیانی است و یا تطبیقی است که به دانشجو میگوید، ببینید کدامش بهتر است و انتخاب کنید.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سومین عامل محیط است که بر دانشجو و تربیت دانشجو تاثیرگذار است و چهارمین عامل نیز مدیریت است.
* خروجی علوم انسانی در خیلی جاها مطابق با اسلام نیست
سعیدی افزود: ما در این زمینه نتوانستیم آن مقصود کامل را در کشورمان حاکم کنیم، یعنی هنوز هم متنهای ما ترجمهای است. هنوز درصدی از اساتید ما سکولار هستند و خروجی که مشاهده میشود، متاسفانه در خیلی جاها، با اسلام فاصلهاش زیاد است، متنها کاملاً باید دگرگون شود که این کار نشده است و البته کار سختی هم است.
وی با تاکید بر اینکه این تطبیق باید در رشتههای جامعهشناسی، تاریخ، فلسفه و سایر رشتهها صورت بگیرد، اظهار داشت: کار بسیار کار سنگینی است البته گامهایی که برداشته شده که گامهای خوبی هم است.
* اقدامات سپاه برای تحول در علوم انسانی
نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص نقش سپاه در این حوزه اظهار داشت: سپاه یک کار رفرمیستی و یک کار زیربنایی دارد؛ کار رفرمیستی کاری است که فعلاً در دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه تربیت پاسداری و افسری انجام میشود یعنی یک تغییراتی در چارچوب اختیارات انجام دهد، متونی را اضافه کند و یا همان اصلاحات را انجام دهد که این کارها تاکنون شده است.
سعیدی ادامه داد: اما کار زیربنایی فرایندی دارد که ما برای آن، محضر بزرگان و برخی از مراکز حوزوی رفتیم و صحبت کردیم و یک گامهایی نیز برداشته شده است.
* سپاه برای کشور تصمیمگیری نمیکند
وی افزود: ما الان در داخل سپاه کار برای ورود همهجانبه جهت بومیسازی را شروع کردیم منتها ما متولی کشور نیستیم. ما یک مدلهایی را برای داخل سپاه برنامهریزی میکنیم اگر پذیرفتند، کمکشان میکنیم. ما مدعی این نیستیم و اختیار هم نداریم که برای کشور تصمیمگیری کنیم.
* تحریم های هوشمند دشمن برای به زانو در آوردن نظام
نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از این گفتگو به موضوعات اقتصادی کشور پرداخت و درخصوص قدرت خرید مردم و نقش تحریمها و سوءمدیریت مدیران در حوزه اقتصادی گفت: اینها را بطور دقیق میتوان تبیین و مرزبندی کرد که مثلا چه کسانی در بازار ارز موثر بودند، همین عناصری که دستگیر کردند چقدر در این مساله تاثیر داشتند.
* ظرفیتهای لازم برای عبور از تحریم ها وجود دارد
سعیدی افزود: از طرف دیگر، تحریم یک تحریم هوشمند است و دشمن در صدد است با گسترش دایره تحریمها به مردم فشار وارد کند تا به زعم خود از این راه ملت را تسلیم و نظام را از پای درآورد.
وی ادامه داد: ما زمان جنگ هم فشارهایی داشتیم که امروز اصلاً با آن روز قابل مقایسه نیست. خیلی شرایط ما بحرانی بود، یعنی گاهی ذخایر ارزی به یک میلیارد هم نمیرسید اما از آن شرایط عبور کردیم. در حالی که امروز وضع ما کاملاً متفاوت است و از ظرفیتهای لازم برای عبور از این مسایل برخورداریم.
* میزان مقاومت مردم برای عبور از گردنه تحریمها، تعیین کننده است
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز فشار اصلی از ناحیه نظام سلطه است تا به مردم فشار بیاورند و مردم در محاسباتشان تجدیدنظر کنند، گفت: این هم مرحلهای است، از تحریم سرمایهگذاری، تحریم فناوری، بعد بانکها و بعد بانک مرکزی، بعد تحریم صدا و سیما و همچنان ادامه دارد و ممکن است به مراحل بعدی هم کشیده شود. اینجا میزان مقاومت و استقامت مردم برای عبور از این گردنه تعیینکننده است.
* اگر بانکداری در چارچوب نباشد، اشکال دارد
وی درخصوص برخی انتقادها مبنی بر اسلامی نبودن عملیاتهای بانکی اظهار داشت: یک بحث، بحث عقود و ضوابط و یک بحث عملکرد است. آنچه که در بحث ضوابط و مقررات بانکداری مطرح است اعضای شورای نگهبان تایید کردهاند که اگر این ضوابط در این چارچوب عمل شود، اشکال شرعی ندارد. عقد مضاربه، عقد جعاله، عقد فروش اقساطی، اینها عقودی است که در بانکها باید عمل شود، اما آیا در مقام عمل همه این ضوابط رعایت میشود یا نه؟ بحث این است، که در مقام عمل ممکن است خیلی از مسائل رعایت نشود.
نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: ما در سپاه دو مرحله عمل کردیم، مرحله اول این است که اکثریت ضوابط را بررسی و تایید کردیم و بعد در مقام عمل دیدیم نواقصی دارد، که مجددا بررسی کردیم و در مقام عمل احساس کردیم یک سری ضوابط به طور دقیق عمل نمیشود. اگر در مقام عمل ضوابط عمل نشد، مشروعیت نیست و اشکال به وجود میآورد.
سعیدی ادامه داد: باید کارمندان بانک به آنچه در مقام ضوابط به آنها گفته شده عمل کنند. لذا حضرات کارشناس که در این زمینه تخصص بیشتری دارند، معتقدند ضوابط بانکداری مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، اگر همانطوری که گفته شده عمل شود، مشروعیت دارد و اگر عمل نشود مثل سایر احکام که خلاف آن عمل شود، عمل باطل است، اینجا هم همینگونه است.
* استراتژی آمریکا براندازی در بستر دموکراسی است
وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و مطرح شدن برخی واژهها توسط خواص از جمله «انتخابات آزاد» و نقش دشمنان با توجه به واکنش صریح مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اصولاً استراتژی آمریکا براندازی در بستر دموکراسی است و آمریکاییها این راهبرد را در اوکراین و شوروی سابق و گرجستان عملیاتی کردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آنها میخواستند همین راهبرد را در خاورمیانه اجرا کنند اما این شیوه جواب نداد. یعنی در خاورمیانه هر کجا انتخابات میشود، عکس خواست آمریکاست.
سعیدی تصریح کرد: برای مثال انتخاباتی که در مصر انجام گرفت برخلاف خواست آمریکاییها جواب داد اما آنها همچنان این تجربه را دنبال میکنند.
* نقش کمیته صیانت از آرا در القای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم
وی با بیان اینکه این تجربه نیازمند یک سری مقدمات و القائات است، گفت: القاء در مساله جنگ روانی و عملیات روانی، عنصر مهمی است. در انتخابات گذشته بحث القای احتمال تقلب را مطرح کردند. برای مثال کمیته صیانت از آرا توسط یک مجموعهای که مسئولیتی در قبال انتخابات ندارند تشکیل شد و دیدیم که هنوز اتفاقی نیفتاده، یک مرتبه بعد از بیست و چند انتخابات، یک آقایی بگوید ما میخواهیم کمیته صیانت از آرا تشکیل دهیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: این مطلب در ذهن شنونده میآید که پس عدهای درصدد تقلب هستند که این آقایان دلسوزی میکنند و میخواهند برای آن کمیته صیانت از آرا تشکیل دهند. این اصطلاح آنجا مطرح شد و بعد پای آن ایستادند و تقلب را مطرح کردند.
* «انتخابات آزاد» همان هدف «طرح تقلب در انتخابات» را دنبال میکند
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این دفعه نیز آنها از اصطلاح انتخابات آزاد استفاده میکنند. این هم از آن شیوههایی است که دیگران مطرح کردهاند و برخی در داخل مصرف میکنند.
سعیدی خاطرنشان کرد: وقتی شما بگویید که انتخابات باید آزاد و مستقل برگزار شود، در ذهن مخاطب این میآید که پس انتخابات گذشته با اشکال مواجه بوده که این آقایان دلسوزی میکنند و میخواهند انتخابات آزاد برگزار شود.
وی با بیان اینکه این موضوع در میزان مشارکت تاثیر میگذارد، افزود: یعنی وقتی طرف میگوید انتخابات آزاد، دیگران مدام دنبالش میگردند تا چیزی پیدا کنند، بعد که چیزی پیدا نمیکنند میگویند پس در انتخابات شرکت نمیکنند. مطرح کردن این موضوعات در عدم شرکت و در نوع حرکات بعدی آنها تاثیر دارد.
* «انتخابات آزاد» حربهای برای آینده است
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حضرت آقا چند سال قبل در انتخابات 88 هم هشدار دادند و گفتند چرا این موضوعات را میگویید، چرا این القائات را میکنید. ایشان الان هم این هشدار را دادند و به این آقایان گفتند چرا میگویید انتخابات آزاد، این انتخابات همیشه آزاد بوده و مردم همیشه حق داشتند آنچه که خودشان تشخیص میدهند، انتخاب کنند.
سعیدی گفت: با این اوصاف اما متاسفانه برخی مرتباً این بحث را دامن میزنند و بعد ممکن است از این حربه در آینده هم سوءاستفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه هم مسئولین باید به توصیههای آقا عمل کنند و هم مردم به القائات توجه نکنند، تصریح کرد: مردم باید همان نقشی که در گذشته داشتند، این بار نیز همان نقش را ایفا کنند.
* سامری هم انقلابی بود و هم سابقه زندان و شکنجه داشت
وی با اشاره به مشهود بودن مساله خواص و نقش مثبت و منفی آنها در تاریخ، اظهار داشت: هم نقش خواص مثبت در حفظ مکتب و انقلاب و نظامهای دینی و هم نقش منفی آنها در سقوط، انحراف و ایجاد زاویه با مسیر اصلی انقلاب نمایان است.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: مثلاً در انقلاب حضرت موسی(ع) هم نقش یک روحانی را میبینیم به نام بلعم باعورا که قرآن تعابیر تندی راجع به آن دارد و هم نقش یک عنصری به نام سامری را میبینیم که بنیاسرائیلی و انقلابی بود و سابقه زندان و شکنجه داشت.
سعیدی با بیان اینکه در انقلاب پیامبر اعظم(ص) هم این دو صفبندی را میبینیم، گفت: در صف خواص مثبت، اشخاصی مثل حضرت زهرا(س)، امیرالمومنین(ع)، ابوذر و سلمان بودند و در مقابل، صحابه منفی را هم میبینیم.
* صحابه اگر از خطوط قرمز عبور کردند، مصونیت ندارند
وی با تاکید بر اینکه ما نسبت به صحابه، مطلقگرایی نداریم، گفت: صحابه مصونیت ذاتی ندارند بلکه تابع متغیرهایی هستند. اگر آنها به متغیرهایی که استاندارد و اصول ثابت است، گرایش داشتند همیشه مورد احترام هستند ولی اگر از خطوط قرمز عبور کردند، مصونیت ندارند و ما نگرش و عملکردشان را نقد میکنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه با یادآوری اینکه در زمان پیامبر(ص) میزان ریزش زیاد نبود، گفت: معمولاً در انتقال رهبری از رهبری اول به دوم میزان ریزش قابل توجه است. برای اینکه یک نفر شأنیت رهبری بعد از پیامبر را دارد و باقی هم باید تبعیت کنند و اینجاست که میزان رقابت و حساسیت و حسادت و سهمخواهی زیاد میشود و لذا میزان ریزش در این مرحله قابل توجه است.
* جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) به چهار دسته تبدیل شد
سعیدی افزود: بیشترین ریزش در خواص را بعد از رحلت پیامبر(ص) داریم و میبینیم که جامعه به 4 دسته تقسیم شد. یک دسته خواص در کنار امیرالمومنین(ع)، یک دسته خواص در مقابل حضرت، یک دسته سکوت کردند که جزء ساکتین و قاعدین بودند و بعضیها هم دو نقش بازی میکردند و با دو طرف کار میکردند.
وی ادامه داد: سرداری مثل اسامه که پیامبر(ص) یک تعبیر بسیار حساسی نسبت به او دارد، بعد از رحلت ایشان جزء ساکتین میشود و در برابر فتنه سکوت میکند.
* بعد از رحلت امام(ره) برخی خواص دچار ریزش شدند
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه میزان، عملکرد و رفتار فعلی افراد است، اظهار داشت: در زمان امام (ره) هم ریزش بود، خواص مثبت تا آخرین لحظه زندگیشان و عمرشان برای آرمانهای حضرت امام(ره) گذاشتند و از آرمانها دفاع کردند و عدهای هم برگشتند. بعد از فوت امام و انتقال رهبری و ولایت به رهبر معظم انقلاب، دچار ریزشی شدیم و درصدی از خواص که جزو صحابی امام(ره) بودند، دچار انفعال و انحراف شدند.
* یاران امام(ره) هم مصونیت ندارند
سعیدی با تاکید بر اینکه یاران امام(ره) مصونیت ندارند، تصریح کرد: این افراد که داعیه خط امام بودن دارند، این یاران در صورتی جزء یاران میمانند که بعد از رحلت امام با رهبری بعد از امام همراهی کنند و به ایشان بپیوندند ولی اگر بعد از فوت حضرت امام(ره) دچار انشقاق شدند و مسیر دیگری پیمودند، دیگر جزو صحابه مثبت حساب نمیشوند؛ ارزشهای قبلیشان به جای خودش نزد خدا محفوظ است، اما ارزشهایی که در جامعه باید حفظ میکردند این بود که باید بعد از امام(ره) در کنار رهبری میماندند.
* اصلاحطلبان مدعی، مشکل اصلی را حرکت در خط امام(ره) می دانستند
وی در ادامه این گفتگو به جریان اصلاحات و نقش آنها در آینده سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: این جریان از آنجا شروع شد که آقایان بعد از حضرت امام(ره)، خطشان را عوض کردند. امام(ره) یک استکبارستیز است اما بعد از امام، آقایان آمدند وضعیت را تغییر دادند.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: آقایان اصلاً خود امام(ره) را زیر سوال بردند و گفتند «مشکل اصلاحطلبی این است که دنبال خط امام حرکت کردیم» و یا یکی از جملات تند که آقایان در مقابلش موضع نگرفتند این بود که «مشکل اصلاحطلبان این است که خدا در جامعه هنوز نمرده است».
* سکوت در برابر انحراف جایز نیست
سعیدی تصریح کرد: اینها تعابیری بود که آقایان در روزنامههایشان بیان کردند و هیچ موضعی در قبال این انحرافات نگرفتند. لذا آنچه ما در جریان اصلاح طلبی شاهد بودیم، انحراف از گفتمان و خط و مواضع امام(ره) بود. اینجا که نمیشود آدم سکوت کند و کوتاه بیاید.
* شاخص نظام اسلامی، شعارهای متکی بر اسلام است
وی با اشاره به مختصات حرکت رو به رشد انقلاب در دهه چهارم، گفت: مقام معظم رهبری در یک تقسیمبندی، مراحل و فرآیند انقلاب را به 5 مرحله تقسیم کردند که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، کشور اسلامی و بعد هم امت اسلامی که مرحله تکاملیافتهاش است، میشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی شاخص دارد و آن اینکه شعارهایش و مبنایاش متکی به اسلام باشد، که بود.
سعیدی ادامه داد: نظام هم همینطور است؛ اگر قانون اساسی، مبتنی بر شاخصهای اسلامی بود و تضمین برای بقای اسلامیت در اصلاحات شده بود، نظام، اسلامی میشود که الان هم این تضمین را میبینیم.
* تفاوت حکومت دینی با حکومت دینداران
وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم، دولت اسلامی است که چند شرط اصلی باید در آن لحاظ شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: یکی عناصر دولت، یعنی ارکان دولت، از رئیس دولت تا وزراست که همه اینها باید هم دیندار باشند و هم دینمدار چراکه بین حکومت دینی با حکومت دینداران فرق است.
سعیدی با بیان اینکه ما بدنبال حکومت دینی هستیم نه حکومت دینداران، تصریح کرد: اگر حکومت دینی شد، دولتمردان هم دیندارند ولی اگر گفتیم حکومت دینداران، ممکن است آدمهایی که حاکم هستند دیندار باشند ولی تفکرشان سکولار باشد.
وی افزود: عناصری که به کار میگیرند باید از این ویژگی ها برخوردار باشند، یعنی وزرا، استانداران، فرمانداران، بخشداران از این خصوصیات برخوردار باشند. وقتی گفتیم دیندار و دینمدار، یعنی سادهزیست، پاکدست باشد، فامیلهایش را در عرصه قدرت نیاورد، یعنی ویژهخواری را دنبال نکند و به اصول تکیه کند. البته اگر بستگانی هم دارای صلاحیت لازم بودند، این یک بحث دیگر است، اما نباید خانوادگی عمل شود.
* لزوم توجه توامان به نیازهای معنوی و مادی جامعه
نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت: مساله بعدی این است که نظام برنامهریزی باید توام باشد. یعنی اگر ما 95 درصد به نیازهای مادی جامعه توجه کردیم و 5 درصد به نیازهای معنوی این مثل یک انسانی است که دو دستش بسیار قوی شده ولی مغزش با اعضای بدنش متوازن نیست. این توازن باید در نظام برنامهریزی کاملاً رعایت شود.
سعیدی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیز شاخصهایی دارد، گفت: دولت موظف است که شرایط را برای ارتقای معیارهای ارزشی در جامعه حفظ بکند. یعنی امانتداری، صداقت، وجدان کاری، قانونمداری، رعایت بهداشت، قانون محوری و حقوق دیگران. دولت باید اینها را با مجموعه ارکانی که در اختیار دارد، فرهنگسازی کند. اگر اینها دست به دست هم داد میتواند زمینه جامعه اسلامی را فراهم کند و بعد هم این خدمات باید به اقصی نقاط کشور برود تا زمینه کشور اسلامی فراهم شود.
* ملاک حقانیت افراد و گروهها به میزان پیوند با رهبری است
وی در خصوص فعالیت اصلاحطلبان و جریانهای فتنه و ساختارشکن در انتخابات و حد و مرز این گروهها با برخی اشخاص تصریح کرد: ما ملاکهایی داریم که میتواند به عنوان ملاک اصلی سنجش حق و باطل باشد. ملاک اصلی، پیوستگی ارکان نظام به رهبری است. ملاک حقانیت حزب و گروه به میزان پیوستگیشان به آن محور حق است که این محور، در زمان پیامبر، پیامبر(ص) است بعد از ایشان، امیرالمومنین(ع) است و در زمان ما نیز همین طور است.
* اصولگرایی یعنی مدیران و کارگزاران صالح باشند
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما با اصل اصلاحطلبی مخالف نیستیم، گفت: باید ببینیم فرق بین اصلاحطلبی و اصولگرایی چیست. اصولگرایان میگویند باید محور، ولی فقیه باشد، در زمان امام(ره)، رهبری حضرت امام(ره) و در زمان مقام معظم رهبری، ایشان محور این جریان هستند. اصولگرایی یعنی مدیران و کارگزاران صالح باشند و از حاکمیت دینی پاسداری کنند.
* اصولگرایان باید از چه چیزی عذرخواهی کنند؟
نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اخیرا در یکی از این برنامههای «دیروز، امروز، فردا»، گفتند باید اصولگرایان عذرخواهی کنند! اصولگرایان باید از چه عذرخواهی کنند؟ آیا باید از اینکه به گفتمان امام(ره) برگشتند، از اینکه استکبارستیزی را مبنا قرار دادهاند، از اینکه چرخش غنیسازی را به 20 درصد رساندهاند، عذرخواهی بکنند؟ کسانی باید عذرخواهی کنند که مرکز تحقیقات استراتژیک را به دست عناصری که سکولاریزه کردن نظام را طراحی کردند، سپردند.
* مرکز تحقیقات استراتژیک کارگزاران، بعدها حلقه کیان را تشکیل داد
سعیدی با بیان اینکه باید دید چه کسانی سکولاریزه کردن نظام را تئوریزه کردند، گفت: وقتی به تاریخ مراجعه میکنیم میفهمیم در دوره کارگزاران، مرکز تحقیقات استراتژیک در اختیار افرادی قرار گرفت که حلقه کیان را درست کردند و تحت تاثیر تفکر آقای سروش قرار گرفتند و زمینه اصلاحطلبی را فراهم کردند.
* چه کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند
وی ادامه داد: کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که با تئوریزه کردن افکار ماکس وبر، سلطانیزم را مطرح کردند و میزان نفوذ امام(ره) را با نفوذ گاندی و آقای مائو مقایسه کردند، در حالیکه امام(ره)ولایت الهی داشتند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امام(ره) ریشه در معنویت پیامبران و ائمه(ع) داشت، گفت: کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که زمینه جام زهر را برای ایشان فراهم کردند، کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که دولت خدمتگزار را تبدیل کردند به دولت کاسب و تاجر. کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که اقتصاد آزاد را به جای آزادی اقتصادی مبنا قرار دادند. کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که در روزنامهها نوشتند افکار امام(ره) را باید به موزه تاریخ سپرد و نوشتند که عامل دو دهه عقبماندگی ایران، افکار امام(ره) است. کسانی باید از مردم عذرخواهی کنند که از ملک عبدالله پول گرفتند و با جرج سوروس فالوده خوردند. کسانی باید از مردم عذرخواهی بکنند که فتنه 88 را طراحی کردند و حیثیت نظام را از بین بردند. اینها باید از مردم عذرخواهی کنند.
* اصلاحطلبان باید بگویند آیا حاکمیت دینی و ولایت فقیه را قبول دارند یا نه
سعیدی اظهار داشت: بحث ما با اصلاحطلبان مبنایی و زیربنایی است و باید پاسخ دهند آیا حاکمیت دینی را قبول دارند یا نه؟ حاکمیت ولیفقیه را در هر دورهای قبول دارند یا نه؟ اینها مسائل اصلی است که ما با اصلاحطلبان داریم.
* اصولگرایی یک حزب و جریان سیاسی نیست
وی با بیان اینکه مردم ما سه جریان را در مقابل خودشان دارند، گفت: یک جریان، کارگزاران با شعار سازندگی و رویکرد اقتصادی است که یک دوره 8 ساله را گذراندند. دوم، جریان اصلاحطلبان است، که آنها هم یک دوره 8 ساله را گذراندند و جریان سوم اصولگرایان در سال 80 تا 91 است.
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اصولگرایی یک حزب یا جریان سیاسی نیست، تصریح کرد: اصولگرایی یک جریان فراگیر و عمیق گسترده اعتقادی و فکری است و در قالب یک فرد و یا چند نفر تعریف نمیشود. اصولگرایی یک عقبهای دارد و بخش عمدهای از مردم ما در این قالب قرار میگیرند.
سعیدی ادامه داد: اصولگرایی یعنی بازگشت به مبنای دینی و اندیشه امام و رهبری. اگر هم در اصولگرایان برخی افراد دچار ضعف و نقص بودند، خود اصولگرایان اولین کسانی بودند که آنها را نقد کردند.
* اصولگرایان برخلاف اصلاحطلبان نقد درون گروهی دارند
وی تصریح کرد: بانیان اصولگرایی، کسانی مثل علمای بزرگ آیتالله علمالهدی، آیتالله مصباح، آیتالله یزدی و آیتالله جنتی آمدند عملکرد برخی از اصولگرایان را نقد کردند. این صداقت اصولگرایان را میرساند ولی در مقابل، اصلاحطلبان تخلفات بسیاری از عناصر اصلی و فرعیشان را نقد نکردند.
* کارگزاران دولت خدمتگزار را به دولت تاجر تبدیل کردند
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بنابراین مردم ما با مقایسه سه دوره، کارگزاران که تکنوکراتها حاکم شدند و مدل مالزی را دنبال میکردند و مبنایش اقتصاد آزاد بود و دولت خدمتگزار را به دولت تاجر تبدیل کردند، دولت اصلاحطلب هم که مشخص بود، به اصولگرایان روی آوردند.
* اصولگرایی باید پالایش شود
سعیدی اظهار داشت: گام اول اصولگرایان، شورای شهر، گام دوم مجلس و گام سوم دولت بود البته ممکن است ما به عملکرد بعضی نمایندگان و دولتمردان و یا شوراها نقد داشته باشیم ولی اصولگرایی یک جریان فکری است که ماندگار است و باید پالایش شود.
* دشمن آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد
وی بار دیگر با یادآوری این نکته که شرایط کشور ما شرایط بسیار حساس و ویژهای است، تصریح کرد: دشمن با تحریم برای اینکه مردم را از پای دربیاورد، فشار میآورد ولی قطعاً دشمن آرزوی تسلیم ملت ایران را به گور خواهد برد.
* مردم اجازه تکرار فتنه 88 را ندهند
نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان گفت: فشار بعدی دشمنان بر روی انتخابات است و مردم باید توجه کنند و اجازه ندهند صحنههای گذشته مثل فتنه 88 تکرار شود و یک انتخابات پرشور و قوی را انشاءالله با نتایج خوبی شاهد باشیم.